matstijmenlune.reismee.nl

Marokko, here we come!

Nog een goeie week en dan zitten we in het vliegtuig richting Marokko! In elf dagen - helaas voor ons geen 1001 nacht - gaan we een stukje van dit land ontdekken. Kamelen, woestijn, kasbahs, medina's, hammans, couscous, sprookjesstad en heel veel hoge muntthee.

De route is uitgestippeld. We starten in magisch Marrakech en gaan dan slingerend over de hoge Atlas via mooie oases en de route van de 1000 kasbahs naar Erg Chebbi waar we midden tussen de hoogste en mooiste zandduinen van Marokko de woestijn gaan beleven. Vandaar uit tuffen we door een wat onbekender gedeelte van de woestijn en slapen we bij de prachtige kasbahs van Nkob. Via de Fint oasis, een paradijselijk plekje, keren we weer terug naar Marrakech.

We slapen in een riad in Marrakech, knusse kasbahs, op een prachtige palmeraie en zelfs in een Berbertent midden in de woestijn! Hier en daar moeten we nog een hotelletje boeken, de vijf rugzakken moeten nog worden gepakt, tickets moeten nog worden uitgeprint, etc. Maar over tien daagjes struinen we over het Djem El Fnaa plein!

Alladin en de geest

Ik wens je en goeie reis en mocht je nog tijd hebben dan is 1 dagje Casablanca zekker waard het is 230 km van uit marakkechs via autosnelweg of trein 3 uurtje

Veel plezier in het land van 1001 nachten