matstijmenlune.reismee.nl

Lekker luieren...

Gastschrijver Mats Mollink: we bogonen de dag met een lagne wandeltogt naar een tempel en een grot . en der was een monik en die gaf ons een armbantje.

Vandaag een beetje een luierdagje. Dit is namelijk een prima plek om eens flink niks te doen. We maken een wandelingetje naar twee kleine tempeltjes in de buurt. We branden wierookstokjes, steken een kaarsje op en offeren een bloemetje. Van de monnik kregen we een flinke plens water over ons hoofd gezwaaid en allemaal een geluksarmbandje. Chiang Dao heeft de grootste grotten van heel Thailand. Heel interessant... als je iets met grotten hebt. Wij - het is ongetwijfeld genetisch bepaald - hebben helemaal niets met grotten. Het is donker, muf, ongezellig, koud, er groeit en leeft niets. Wij staan binnen no-time weer buiten. De heilige vissen zijn flink gevoerd. Die beesten hebben een veel te goed leven, dat zie je zo. We gluren even bij een schooltje naar binnen en dan gaan we weer richting 'huis'. Het zwembad wacht en onze buikjes beginnen te knorren. Beetje zwemmen, beetje niks doen, beetje lezen, beetje eten... Pffff, zwaar hoor rondreizen!

Morgen is DE grote dag. Mats droomt er al een paar jaar over en Tijmen wil het ook heel erg graag. Lune heeft het ook al over 'oojant'. We gaan naar de olifanten!

www.chiangdaoelephantcamp.com