matstijmenlune.reismee.nl

Een paradijsje in het groen!

Vanmorgen - na wederom eerst een plons om wakker te worden en eenontbijtje - hebben we de koffers ingepakt en de laatste inkopen gedaan voor onderweg. Om de mensen in het achterafstraatje van ons hotelletje te sponsoren, heb ik de boodschappen in drie verschillende winkeltjes gedaan. Resultaat: water, pakjes melk, kroepoek. Ik schat in dat Patrick en de kinderen weinig trek hebben in krokante varkensoortjes, een soort smurrie in een zakje of iets dergelijks.

De bus staat op het punt te vertrekken. Hup, bagage en kinderen inladen. We hebben heel wat bekijks als enige buitenlanders in de bus.Leuk om eens samen met de locals te reizen. Lune knijpt er al snel tussenuit (echt een globetrotter in de dop), Tijmen leest de Donald Duck enMats oefent zijn Thais met zijn buurmeisje.De sliert winkeltjes (echt ieder huis heeft een winkeltje,restaurantje,etc) verandert langzaam in groene bergen. Na eenuurtje staan we middenin Chiang Dao met drie kinderen en de bagage. Al snel komt er een vrouwtje aan die voor ons een taxi regelt. Wat is het toch een heerlijk land!
Lune slaapt nog steeds in haar buggy. Patrick zet Luun met buggy en al in de songtheauw (?), een soort pickup met dakje zonder achterdeur en met twee kleine bankjes. Al snel zijn we bij Chiang Dao Nest; een klein paradijsje! Een hele grote tuin met palmen, bananenbomen, bamboe, etc met ongeveer twintig bamboehutjes. De tuin is omringd door groene bergen. Ons hutje staat helemaal achterin de tuin. Van binnen is het brandschoon en met een prima badkamer en lekkere bedden.

Chiang Dao Nest is befaamd om haar lekkere eten. Na1 lunch kunnen wij dat helemaal beamen. Alleen al over Lune's pannenkoek met mangoen home-made honing kan ik een a4tje vullen. Zalig. De zoete mango smeltbijna op je tong.

Er is een klein zwembadje met een fantastisch uitzicht. Wehebben het bad helemaal voor onszelf. Heerlijk genieten dus. Luuntje laat zich voor het eerst van de kant in het water vallen. Ze heeft dikke pret!

Gerimpeld komen we uit het water. We zetten Luun in de rugdrager en gaan een wandeling van een uur maken. Dichtbij is een monnikenklooster. Vijfhonderd meter en vijfhonderd treden door een bos. Maar misschien is botanische tuin een betere benaming. We zien allerlei planten waarvan ik de naam echt niet weet, grote vlinders, immense duizendpoten, etc. Overal komen we monniken in oranje gewaden tegen wat de serene sfeer helemaal compleet maakt.

Tweehonderd meter voor Chiang Dao Nest krijgen we dan eindelijk onze eerste echte regenseizoenplensbui. Binnen drie tellen zijn we kletsnat, heerlijk! We gaan douchen en heerlijk eten en nagenieten op ons verandaatje!

www.nest.chiangdao.com

Fam mollink Tilligte

Hallo daar,
Erg leuk om jullie verhalen te lezen. kunnen we jullie toch een beetje volgen. Dat thaise "Cookoos"Nest zag er leuk uit op de foto's. Ben benieuwd naar de foto's en dan vooral van het monninkenklooster/botanische tuin. Jade vraagt gemiddeld 3 keer per dag; LUNE NOU ??
Geniet er lekker van met zijn allen en we blijven jullie volgen.
laa kohn, (of te wel Ajuuuuu)
Groetjes Annemiek, Jurgen en een hele dikke knuffel van Jade en Julia voor jullie allen.