matstijmenlune.reismee.nl

Vliegen als een aap!

GAAAAAF! Andere woorden hebbben we er niet voor. Flight of the Gibbon, vliegen als een aap,is echt geweldig. Vanmorgen om stipt zeven uur, de taxi staat klaar.De jongens zijn helemaal door het dolle heen.De drukke, rommelige stad verandert langzaam in platteland. Sawahs, boertjes die het land bewerken, bossen, bergen. We stoppen in Mae Kompong. Een heel rustig gehuchtje met een paar houten huizen midden in het prachtige groen. Patrick en Tijmen gaan als eerst. Mats, Karin en Lune blijven in het koffiehuisje. Lune vindt al snel vriendinnetjes: Sapoi en Peng. Sapoi is net twee geweest en samen spelen ze met haar speelgoed. Lune babbelt gewoon in het nederlands ' koek lekke?' en ze lijken elkaar prima te begrijpen. Als wij een Nederlands liedje zingen,mummeltSapoi een Thais riedeltje. Pengheeft Mats leren tellen in het Thais.

Tijmenen Patrick zijn na afloop van de flight opgetogen. Het was echt heel erg gaaf! Mats en Karin staan al te trappelen om ook te gaan. Tijmen en Patrick gaan eerst heerlijk lunchen bij het restaurantje van de ouders van Peng en Sapoi. Lekker! Daarna beklimmen ze met Lune achterop een 300 meter hoge trap langs een waterval. Echt geweldig om midden in het regenwoud te lopen. Het is heet, vochtig, groen en onbeschrijfelijk mooi!

Bij de Fligth of the Gibbon zit je in een harnas, je springt van een platform hoog in de boom af de grote, groene diepte in envliegt aaneen soort van kabelbaan van boom tot boom. De langste afstand was ruim honderd meter. Je vliegt over de toppen van het regenwoud. Het uitzicht is echt geweldig! Je suist vijftien keer tussen de boomtoppen en gaat drie keer tig meters naar beneden. Echt super! Niet in woorden te vatten.

Na thuiskomst duiken we in het zwembadje en eten een Thais hapje.Mats en Karin gaan met de tuktuk in de stromende regende was ophalen en belonen zichzelf meteen 'fish spa'.Je stopt je voeten in een bak vol ' Zwaluwhoevevisjes' die met tientallen tegelijk aan je voeten knabbelen. Gevolg: heerlijk zachte voetjes. Je raadt het al, Matsis een stuk stoerder dan mama. Mats heeft nu poezelige voetjes en mamaheeft welgeteldtwee seconden haar voeten in het water gehouden.Brrrr, wat en vreselijk gevoel. Een puimsteentje werkt vast ook prima!

We reizen nu eigenlijk superdeluxe.Overal staat er een mannetje klaar dat ons op komt halen of we laten ons met een taxi afzetten.Morgen gaan we het anders doen. We pakken de bus naar Chiang Dao, ongeveer 75 km boven Chiang Mai. Daar hebben we twee bungalowhutjes gehuurd die door elke reisgids worden aangeprezen. We zijn benieuwd. http://www.nest.chiangdao.com/

Fam. Oude Lashof

Ik heb zin om ook naar Thailand te reizen na het lezen van de verhalen. Marre vraagt of wij ook een keer naar Thailand gaan, dat lijkt haar leuk! Papa trouwens ook wel. Zojuist nog even gekeken naar jullie onderkomen in Chiang Dao, ziet er prachtig uit.......en dat voor 3 tientjes!!! Heel veel plezier nog en we blijven jullie uiteraard volgen tijdens jullie avontuur!

Groetjes,
Marre, Twan, Bianca en Ewald