matstijmenlune.reismee.nl

Relaxt dagje

Vanmorgen staat'uitslapen'op het programma.Na een langzame start, een half ontbijtje en een plons in het zwembadje gaan we 'tempelen'. Na een kwartiertje lopen drijven we in onze kleren. Oef, wat is het warm. Tijmen wordt een beetje boos 'is dit nu een regenseizoen?' Maareen mango of watermeloenshake in de schaduw doet wonderen.

Chiang Mai heeft op elke straathoek wats oftempels. Webekijken twee tempels.Voor de kids is een tempel net een speeltuin. Bellen klingelen, op de gong slaan, wierookstokjes branden, lekkere hapjes kopen, geluksstokjes trekken, etc.Bij de eerste tempel moet je op een soort van gong slaan boven je hoofd en dan krijg je een minidouche. Heerlijk! Lune vindt het ook allemaal prachtig. Als ze de schoenen voor de tempel ziet staan roept ze vanuit haar buggy 'goen uit, goen uit'. In de tempel proberen we de kids een beetje rustig te houden maar Luuntje schettert soms heel hard 'grote pop' (boeddhabeeld). Gelukkig vindt iedereen haar nog steeds superschattig en vindt Luuntje alle aandacht heerlijk.

We hebben heerlijk luxe geluncht bij Tamarind Village onder grote banyan en tamarindebomen. Een prachtig plekje midden in dezestad. Je voelt je echt bijna koninklijk door alle service hier, echt geweldig!

We crossen naar ons hotel en na een korte plons krijgt Tijmen (en de rest) dan eindelijk zijn massage. Hij heeft het er al maanden over. Hij wil in Thailand op een olifant en een massage. Tijmen vindt het heerlijk! Mats ook, hij valtna een dik kwartier in slaap isen heeft ergens in dromenland nog verder genoten van de massage.Wij vinden het getrek, gesjor en geduw net iets minder. Maar okee, redelijk verkwikt ben je na de massage wel.

Op naar ons eettentje waar Mats een poging waagt om mama met stokjes te leren eten. Was ophalen, nog even over de nachtmarkt (allemaal namaakrotzooi)om eenstel slippers te scoren omdat die van Patrick nog onder de kapstok staan (ik zeg niks) en als toetje weer een heerlijke shake. Iedereen naar bed omdat het morgen een spannende en vroege dag gaat worden. We gaan vliegen als een aap! www.flightofthegibbon.com