matstijmenlune.reismee.nl

Bling bling

Fris en fruitig werden we vanmorgen om acht uur- hier en daar nog met wat moeite - wakker. Wat een beetje nachtrust met je kan doen! We hebben genoten van het heerlijke ontbijtontbuffet en gaan daarna op pad. Richting Wat Phrae Kew en het Grand Palace. Trapten we er nu in of niet? Na drie keer gehoord te hebben dat er een ' special event' was en dat het Grand Palace was gesloten - een veelgebruikte smoes van tuktukrijders -zijn we opgepropt in een tuktuk - het absolute hoogtepunt van de jongens van de hele dag - Bangkok doorgecrosst om twee bekende wats (tempelcomplex) te bezoeken. Lune schaterlacht het uit. Ze wijst steeds met haar vingertje 'tjoektoek' en 'jommer' (brommer). In de tempels doen we gewoon mee met de Thai; we branden wierook, plakken goudplaatjes enofferen lotusbloemen. We laten ons zelfs vogeltjes-om-vrij-te-laten-voor-bijzonder-geluk aan smeren. Op een marktjestruinen we rond, snuiven heerlijkeetensgeuren op en eten een maiskolfje.
Het drukke Wat Phrae Kew en Grand Palace is prachtig. Een groot bling bling paradijs!Tijmen vindt het het mooiste wat hij ooit heeft gezien. Luuntje knijpt er eerst tussenuit en wordt tig keer op de foto gezet. Als ze wakker is roept ze de hele tijd 'mooi, mooi'.
Een lekker broodje en colaatje later zitten we in de taxi om de spullen op te halen voor de vlucht naar Chiang Mai. De mensen van het hotel zijn dol op de kinderen en ze leggen je echt in de watten!
Devlucht naar Chiang Mai is een eitje. Na een uurtje staan we weer op de grond en brengt de taxi ons naar het Chang Thai House. Een heel leuk hotelletjevan een Thaise familie: leuke kamers, grappig badkamertje, superschoon en heel sfeervol ingericht.We gooien onze bezwete kleren uitvoor een plons in het kleine zwembadje.
Wemogen de zondagse nachtmarkt natuurlijk niet overslaan.Eerst eten we allemaalin een leuk restaurantjeonze eerste Thaise hapjes. Pad Thai,loempiaatjes, TomGar Kai, Sweet and Sour.'Lekker!'horen we van de mannetjes ondanks de eerdere protesten. Lune hapt gewoon mee.Daarna storten we ons in het gewoel vande nachtmarkt. We kijken allemaal onze ogen uit. Lune neemt alle aaien over haar blonde bolletje voor lief en geniet van haar sterrenstatus. We genieten van een heerlijke fruitshake, bananenchippies, de mensen, etc.Pas om half elf komen we weer aan bij het hotelletje. Morgen uitslapen dus!