matstijmenlune.reismee.nl

Noodonderkomen?

10augustus

Patrick knapt langzamerhandop.De koorts is sinds vandaag weg enals dit zo blijft mag hij morgen naar 'huis'.Het isgeen 'dengue' gelukkig, maar wat het wel is geweest?We gaan onze vlucht van donderdag richting Bangkok omboeken naar vrijdagavond of zaterdagmorgen. Zo kan Patrick aansterken en nog even genietenvan zon, zee en strand.

Het is natuurlijk flink balen dat Pat in het ziekenhuis ligt - vooral voor Patrick zelf - en dat we onze reisplannen om moeten gooien.Maar Karin en de kids hebben nog steeds een heerlijke vakantie in ons 'noodonderkomen'.

Iedere morgen wordenwe rond 7 uur wakker.Karin en de kidszitten dus al vroeg aan het heerlijke ontbijt. Versgeperste sapjes, fruitsalade, yoghurt met cruesli-net-zoals-thuis, heerlijke broodjes en croissantjes, pannenkoekjes en - Mats' favoriet - French toast.We kijken uit over de zee.'s Morgens vroegzijn de zee en het strand op haar mooist. Het personeel is dol op de kinderen, waanzinnig liefen het is heerlijk om zo in de watten gelegd te worden!

Wekrijgen vaak een paar broodjes voor Patrick toegestopt door de ontbijtdames. Inmiddels hebben we een vaste taxichauffeur die rond half negen al staat te wachten voor ons hotel.Hij brengt ons in een kleine tien minuten naar het ziekenhuis. We worden bij aankomst altijd joviaal begroet doorallezusters, broeders,receptionistes, etc. Wat een lieve mensen! Patrick hoort ons al van verre aankomen. Lune moet tig keer high-fiven voordat we Patricks kamer bereiken. We blijven meestal anderhalf tot twee uur. Dan gaan we weer richtingonshuisje.

Zwemkleren aan en op naar het strand. De beachboysklappen dan de parasol voor je open en leggen de badhanddoekenover je ligbedje.Ze brengen je ijswater,fruithapjes en koude doekjes. Pik - daar kan die jongen ook niets aan doen -is helemaal dol op Lune en brengt haar emmertjes en schepjes engiebelt vaak even met haar. Ja, hier kan ik wel aan wennen! Nooit gedacht dat we zo konden genieten van een gezapig luxe resortgebeuren.

De zee loopt heel langzaam af en is heel rustig. De jongens kunnen dus zonder gevaaralleen zwemmen. Zelfs Lune vindt het heerlijk om te zwemmen in de zee. Aquablauw en ongeveer 33 graden. Samen met vriendjes uit Zweden en Belgie worden er zandkastelen gebouwd op het strand. Tussen de middag scharrelen we ons maaltje op het strand bij elkaar. Geroosterde maiskolfjes,verse ananas, loempiaatjes, sateetjes van een mini-bbq-tje.... Smullen!

Als Lune in dromenland isgaan Karin en de jongens - met babyphone onder handbereik -zwemmen in het heerlijke zwembad.Mats en Tijmenvermaken zich opperbest. Maar als Lune wakker is, willen ze niets liever dan naar papa. 's Middags doen we dus hetzelfde uitje als 's morgens vroeg. Inclusief hetzelfde rondje high-fives.

Karin en de kidseten 's avonds in hetrestaurant waar de servetten over je schoot worden gedrapeerd. Het restaurant is één van de betere restaurants op het eiland met heerlijke Thaise gerechten. Voor de curry met geroosterde eendenborsten druiven zou ik graag op en neer naar Thailand vliegen. Het personeel is echt waanzinnig lief en servicegericht. Dat wordt ernstig afkicken in Nederland.

Als we dan in hetdonker terug gaan naar ons huisje, dan staat er op de veranda een muggendingetje te branden,de gordijnen zijn dichtgedaan en de bedden zijn opengeslagen. Op de bedden liggen handgemaaktekadootjes, bloempjes, een spreuk enkoekjes verpakt in bananenblad. 's Morgensvroeg staat er altijd een mandje metramboetans, banaantjes of mandarijntjes op ons verandaatje. Heerlijk!

Gisteravond zijn Ka & kids naar de cocktailparty van Poppies geweest. Met de voetjes in het zand cocktails drinken (nou ja, eentje dan!) ensmullen van Thaise hapjes. De jongens voetballen op het strand en de dames kletsen wat met de andere gasten uit Australie, Zweden en New Zealand. Allemaal erg vervelend.

We kunnen bij de pakken neer gaan zitten of gewoon genieten. En dat laatste is hier niet moeilijk!